torsdag 4 oktober 2012

Någon som vill tävla?

Snart är klockan tolv och jag kan inte sova. Alla andra sover redan gott. Jag ligger och grubblar. Jag vill så gärna gå ner i vikt, men har inte fattat än att det inte bara sker över en natt. Jag behöver en fet spark i röven. Jag behöver få den där känslan att nu gör jag det. Men känner ingenting, jag har ingen motivation alls.

Jag känner inget go för någonting just nu. Håller jag på att börja må dåligt? Eller är det innan man hittar sina rutiner med två barn? Det känns som om jag väntar på något som aldrig dyker upp.

Jag vill ändra min kost, men känner inget go där heller. Har ingen motivation, fast jag vill ha. Kan inte någon bara ge mig en spark i röven. Jag kanske skulle hitta någon att tävla mot. Vem som går ner mest på x antal veckor. Det kanske jag skulle göra. Sätta upp mål är ju också ett alternativ. Någon som känner sig sugen på att tävla?

Published with Blogger-droid v2.0.9

4 kommentarer:

Mahatma sa...

Jag kan ge dig en spark i röven, en lyckospark. Det är egentligen bara att ge sig fan på det. Nu är ett jättebra tillfälle att dra igång när lillan är så liten att hon kan nöja sig en timme i vagnen varje dag när du tar en power walk! Mats måste stötta dig genom att äta sunt som du och försök hitta en "unna dig dag" i veckan med vissa gränser så klart. Delmål är viktigt oxå annars blir det lätt övermäktigt. Jag hejar på dig och utmanar dig gärna:) kram på dig.

Änglamamma sa...

Tack Elin, vad gullig du är. Kram

Unknown sa...

Jag har precis samma problem. Ingen ork till motivation liksom. Vet massor jag kan ändra på men man orkar inte ta tag på det. Jag trodde man gick ner i vikt när man stressade men man äter bara mer onyttigt. Nu ligger jag mellan 7-10 kg över min "Målvikt" och det är dax att göra något innan folk tror jag är gravid igen!

Änglamamma sa...

Förstår precis vad du menar Mia. Hoppas att ni mår bra!?