måndag 8 oktober 2012

Lek och pyssel

Det blev en kall eftermiddag i lekparken. Helmina och Stellan var nöjda i alla fall. Jag höll på att frysa ihjäl, riktigt rått ute.
När vi kom hem blev det lek med lera tills vi fick hem tuschpennorna som går att tvätta bort och vattenfärgen jag hade beställt. Helmina var så nöjd och fick prova båda innan det var dags för läggning. Nu är det dags för läggning för mig, är så trött. Hoppas inte Fredrika vill vara vaken en och en halv timme inatt också. Då kanske vi kan gå på sopplunchen imorgon, för det var inte igår.

3 kommentarer:

Therese sa...

Vart har d beställt alla pyssel grejor. Vad skyddar du bordet med? Sejla är ju som sagt Picasso överallt.

Änglamamma sa...

Leran har jag köpt på Handelsboden och det andra har jag beställt av en granne. Helmina älskar att måla och greja. Kolla in Panduro, de har massor med grejer. Fast när de är så små behövs inte mycket för att de ska tycka att det är roligt.

Anonym sa...

Vaxduk för bordet. Ett absolut måste.

/ Mats