fredag 27 augusti 2010

Svampplockning och loppis

Idag ska vi plocka svamp. Vi var ute en sväng igår och jag hade glömt att sätta på mig mitt foglossningsbälte. Det känns idag. Så idag ska jag dra åt det så jag ser ut som en falukorv i för litet skinn. Det är ändå ingen som ser en ute i skogen. Om vi inte stöter på en älg eller vildsvin. Men då blir de nog bara skrämda. Först ska vi på loppis idag. Mats är lagom road av sådant men han följer så snällt med.

Sedan ska vi se om vi hittar lite kantareller. Det är bara så skönt att gå i skogen. Borde göra det oftare men jag är så jäkla rädd för vildsvinen. Det kryllar ju av dem här. Vildsvin är gott, de borde skjuta av mer av dem.

Vi var bjudna på två kräftskivor idag. Men det blev lite dubbelbokat så vi tackade nej till båda till slut plus att Mats är sjuk. Nu ska vi ha en myskväll hemma istället. Jag ska laga en god pastarätt som smakar utmärkt till ett glas rött men jag hoppar det denna gång då. Det kan jag sakna lite, ta ett glas rött och bara njuta.

Inga kommentarer: