torsdag 26 augusti 2010

Längtar till förlossningen

Började dagen med ett besök hos min barnmorska som äntligen var tillbaka efter sin semester. Hon är helt underbar och som vanligt kom en och annan tår. Fick lyssna på lillstrumpans hjärta och allt lät bra. Hon bjöd även på en och annan spark. Hon är verkligen aktiv. Jag känner mig inte speciellt orolig för henne. Men jag tänker mer och mer på Alfons ju längre tiden går.

Det verkar som att många tror att jag ska få göra kejsarsnitt denna gång. Bara för att Alfons dog. Jag är livrädd för kejsarsnitt. Det skulle kännas som om jag blivit snuvad på något. Jag vill vara med och känna allt. Därför vill jag inte ha epiduralbedövning heller. Jag födde Alfons på en alvedon så nog ska jag klara denna gång också utan allt för mycket bedövning.

Jag längtar så otroligt mycket till förlossningen. När jag ska få upp mitt levande barn i famnen och veta att vi inte kommer att åka tomhänta hem. Vi får ta med oss vårt barn hem, inte lämna henne i en låda alldeles ensam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna, var inte rädd för kejsarsnitt. Jag har gjort bådadera. Skulle jag föda någon mer gång, så skulle jag välja kejsarsnitt. Ta väl hand om dig och lillstumpan. Många kramar kusin Camilla

Malin W. sa...

Det är klart du klarar av en vanlig förlossning. Jag hejjar på dej:-) Själv tog jag bara lustgas;-)

//Malin