lördag 5 september 2009

Idag blir jag fru.

Idag så ska jag gifta mig, helt otroligt. Jag ska få mannen i mitt liv. Jag börjar känna nerverna nu. Man börjar att oroa sig för så konstiga detaljer, tänk om vi går till altaret för tidigt osv. Idag är min dag, och ingen ska få ta min lycka ifrån mig. Alfons ska vara i våra tankar, och nu kan jag le när jag tänker på honom, vårt barn. Han kommer stå där framme med oss vid altaret. Han kommer att ta våra händer och säga att allt blir bra. För det kommer det att bli. Wendela kommer också att sitta där för hon tar hand om Alfons i himlen. Jag ville så gärna att hon skulle få uppleva våra barn och våra giftemål. Ett barn har hon fått, hon tar hand om Alfons åt oss, det vet jag. Och vigseln kommer hon inte missa, för hon kommer sitta där på andra raden.

Inga kommentarer: