måndag 3 augusti 2009

Avundsjuk

Mår inte så bra just nu. En gräva ner mig i kudden period. Sitter i vardagsrummet och ser vår granne gå runt med deras nyfödda lilla flicka. Är så himla avundsjuk. Hon ser så liten och fin ut. Varför kunde inte jag få ha en sån liten och fin Alfons hos mig? Man tar saker och ting för lätt. Det är mycket som ska stämma och gå rätt för att en liten krabat ska födas levande och frisk. Det är så orättvist. Jag är livrädd för att träffa grannen på nära håll, vet ej om jag kommer kunna hålla tårarna borta. Jag gömmer mig nog för dem ett tag.

1 kommentar:

Robine sa...

Jag älskar dig!
När du vill får du gärna komma och gräva ner dig i vårat lilla indien. Där kan vi sitta med varma ljus, prata minnen, prata Alfons, gråta, skratta, pilla på varandra och fjärta.

Jag är så nyfiken på erat hem, det ska vara fan att jag inte fått tummen ur och kommit ut till er ännu! Men jag SKA komma!!

Kärlek, kärlek, kärlek!