söndag 18 november 2012

Villkorslös kärlek

Jag och Mats möttes i dörren när jag kom hem från gympan. Han åkte för att spela fotboll. Tjejerna fick bada skumbad. Fredrika njöt och var hur nöjd som helst. Helmina tvättade och pysslade om sin lillasyster. Sedan nattade vi storasyster. Då skulle Fredrika ligga bredvid henne och hon pussade och klappade på henne. Hon är en helt fantastisk storasyster. Blir så stolt över våra fantastiska tjejer.

Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger, hur lyckligt lottad jag är som har en så fin liten familj. Visst har vi haft det tufft och livet är verkligen inte en dans på rosor. Men oj, vad man lär sig att ta vara på det man har. Jag kunde lika gärna sitta här ofrivilligt barnlös. Men nu har jag en man som jag älskar och som älskar mig. Vi bor bra och har två underbara flickor som skänker så mycket glädje och lycka.

Den kärleken är villkorslös. Man förstår inte hur mycket man kan älska en människa förrän man får barn. Trodde aldrig att jag kunde känna en sådan kärlek. Att se dem lyckliga gör mig lycklig. Oj, vad jag spann iväg. Egentligen tänkte jag skriva om mitt gympapass, men nu struntar jag i det.

Inga kommentarer: