torsdag 29 november 2012

Blir aldrig som man tänkt sig


Dagens middag blev scones från igår. Värmde dem i ugnen en stund och de blev som nygräddade. Inte så rolig middag, men gott var det i alla fall. Vi gav oss ut för första gången på tre dagar idag också. Jag behövde posta lite saker och handla lite. Så jag lovade Helmina att hon skulle få pommes.

Kändes så mysigt i min fantasi att luncha ute med mina tjejer. Men sedan när det blir verklighet så blir det aldrig så där mysigt som man tänkt sig. Det slutade med att vi tog en doggybag med oss hem. Jag skippade handlingen. Två övertrötta tjejer somnade i bilen på väg hem. Sedan vaknar Helmina med feber igen. När ska detta gå över?

Det är bara för att jag sa för någon vecka sedan att vi har klarat oss så bra. Även jag är rosslig i halsen och snorig. Så det har inte blivit någon gympa på hela veckan, känns ganska trist. Kommer garanterat inte ha något bra resultat på vågen på måndag.

Nu ska jag lägga mig och gosa med min minsta tjej. Hon grät sig till sömns idag. Det gör ont i hjärtat när man inte vet vad som är fel. Tror att hon var så övertrött. Somnade till slut gjorde hon i alla fall.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: