torsdag 15 september 2011

Trött idag

Känner mig som ett lik idag. Satt uppe jättelänge igår och sorterade in kort i album. Jag är väl nästan den enda som fortfarande framkallar kort och sätter in i album. Brukar beställa kort ungefär var tredje månad. Då blir det 300-400 bilder. Jag älskar som sagt att ta kort. Tycker även att det är mysigare att titta i album än att kolla på datorn. Men det tog på krafterna också. Det var många bilder på pappa. Det är så jobbigt varje gång jag tittar på kort på honom. Jag börjar alltid att gråta och undra över varför han dog. Bara jag skriver detta så gråter jag. Min fina pappa. Kan fortfarande inte fatta att han är borta. Livet är så sjukt orättvist.

Hade jättesvårt att somna igår också. Låg och tänkte på den natten då mamma ringde. Det spelas upp som en film i mitt huvud om och om igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, va kul med någon mer som är lika omodärn som jag :p jag framkallar åxå mina kort och sätter in i album och skriver till alla bilder. Gör egna album till Melissa och andra till hela familjen. Mamma har alltid varit noga med det, och jag har massa album sen jag var liten. Det är ju alla minnen genom livet lixom. Fortsätt med det! Många kramar julia.