onsdag 7 september 2011

Powerwalk

Det blev en kvällspromenad med Jenny och stavarna. Det är verkligen skönt att gå med stavar. Trodde aldrig att jag skulle behärska dem men det har gått bra. Känns som att man går snabbare också. Nu har jag gått en powerwalk varje dag och sträckor som jag tidigare tyckt känns långa, känns inte alls så långa längre. Måste köra på nu innan snön kommer. Man vet ju aldrig, det kan ju börja snöa imorgon. Tycker det är läskigt att gå när det är snöigt och halt. Tiden går ju så fort så vi är snart där. Sedan blir det spinning och gympa. Eller så får jag skaffa broddar som pensionärerna. Ju äldre man blir desto harigare blir man.

1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Använde broddar hela förra vintern, var livrädd att halka med stormagen min och skatten därinne. Slet t.o.m ut ett par broddar. Tror nog att de åker på även denna vinter. Skönt att kunna gå utan att vara rädd för att halka! Pensionärsvarning, javisst, men hellre det än brytet ben eller nåt ännu värre!

Kram