lördag 10 september 2011

Dagen

Helmina tittar på rugby med Mats. Sedan tog vi en powerwalk då Mats blev okontaktbar. Blev ett skumbad för Helminas del när vi kom hem. Jag tog en välbehövlig dusch.

Vi hann även med en fika hos mormor och morfar innan vi åkte hem och röjde. Åh, vad jag älskar våra grannar. Helmina fick en växasäng och en sänghimmel av ett par grannar idag. Hur gulligt var inte det? Vi gav dem en flaska vin som tack. Sprang även över till våra sötnosar vägg i vägg och lade beslag på all deras majonnäs eftersom jag hade glömt att köpa det. Var ju tvungen att ha till toast skagen som jag skulle göra till middagen vi bjöd mamma på. Trerätters blev det. Förrätten och efterrätten var väldigt långt ifrån vår diet. Men gott blev det. Mysigt att få pyssla om mamma också.


Nu har jag nattat mamma genom att visa Helminas halva garderob. Älskar att pyssla med hennes kläder och rum. Kan stå i hennes rum i flera timmar och planera och fixa. Min lilla prinsessa ska ha det bästa. Kan verkligen inte få nog av henne. Hon är helt fantastisk. Vi är så lyckligt lottade att vi fått en sådan fin tjej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helmina är lyckligt lottad också som fått så bra föräldrar. Hon är verkligen lik Mats!
Kram, Lina R