torsdag 23 juni 2011

Sommaravslutning

Hurra, min blomma lever fortfarande. Jag är expert på att ta död på blommor och växter. Alla mina orkideér har jag gett till min mamma för de tycker inte alls om mig. Mamma och mormor har gröna fingrar och jag har svarta. Jag har till och med tagit död på en garderobsväxt som ska klara allt. Men nu jäklar ska jag få min fina och väldigt dyra blomma att överleva. Eller den kanske inte var så dyr. Men eftersom jag tar död på allt så tycker jag att alla blommor är dyra. Idag har vi varit på sommaravslutning på öppna förskolan. Det bjöds på tårta. Kevin, Ida och Alice var där av Helminas kompisar. De snodde leksaker av varandra och drog i varandra.
Kevin ville också smaka på Helminas haklapp.Helmina är väldigt sugen på Alices rån. Så sugen att hon gapar innan hon ens har snott det.Blev kvar länge på öppna förskolan eftersom jag skulle till Willy's och handla efteråt. Ja, dagen före midsommarafton. Det var därför jag drog mig lite extra. Så jag tog en vända på stan också. Sedan kunde jag inte dra på det längre. Mycket folk var det men vi överlevde. Så nu är fruktfatet fullt igen. Måste göra mer efterrätter till Helmina. De börjar ta slut i frysen.

Inga kommentarer: