söndag 5 juni 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig

Idag skulle vi ha gjort en massa här hemma. Men som vanligt blir det aldrig som man tänkt sig och dagen bara sprang iväg. Vi tog sovmorgon och låg och drog oss länge. Kvart i elva fick jag ett mess av mamma: "Vi är här". Tog på mig morgonrocken och gick ner. Mycket riktigt, där satt mamma, pappa, Casper och Vilde och mumsade på glass på vår trall. Sedan blev Vilde kvar tills Jessica kom och hämtade honom. Då kom även mina kusiner och snälla Joel som hjälpte oss med elen i vårt förråd. Vi träffas så sällan så det var mysigt att få umgås med dem en stund.

Efter att de åkt så klippte faktiskt Mats gräsmattan på framsidan. Det var nog det enda vettiga som blev gjort idag. Sedan hängde vi på vår nya trall och myste. Pratade om hur bra vi har det och att Helmina kommer få en fin uppväxt här. Sedan blev det dags att hämta föräldrarna och pensionärerna för middag i det gröna. När jag sedan kört hem dem så ringde jag Sara och vi tog en powerwalk på lite över en timme. Vi kom hem strax innan 23:00. Men så skönt det var att ta en sen promenad.

Inga kommentarer: