måndag 27 juni 2011

Njuta mer

Blev ingen promenad idag. Det blev lite extra kvalitetstid med min lilla familj. Mats och Helmina gick och lade sig tidigt idag. Men jag kan inte sova. Vi provade att ge Helmina välling innan hon somnade. Hon bet mest på flaskan. Ville se om hon skulle sova bättre och längre med välling i magen. Fast jag är lite rädd att mjölken ska sina. Får se hur vi gör.

Måste försöka gå imorgon. Känner mig så fruktansvärt dålig nu när jag inte gick idag. Känns som jag inte riktigt räcker till heller. Ska hinna träffa så många men samtidigt vill jag bara vara hemma och njuta av min fina tjej. Hon utvecklas alldeles för fort. Jag kan nästan få panik ibland när jag tänker på att jag aldrig kommer att få tillbaka tiden med henne som spädbarn. Börjar tänka att jag kanske skulle ha gosat mer med henne. Legat i sängen och myst mer. Om ett halvår kommer jag att tänka tillbaka på nu och tycka att jag skulle ha njutit mer av henne. Tiden bara springer iväg.

Nej, nu ska jag bli bättre på att bara vara hemma och att njuta av min mammaledighet. Folk får komma hit om de vill träffa oss. Jag har så kort stund med henne och kommer aldrig få tillbaka denna lediga tid med henne. Nu vill jag att hon ska vakna så jag får pussa och krama om henne. Kan verkligen inte få nog av min fina lilla tjej.

Inga kommentarer: