fredag 17 juni 2011

Jag är ego

Jag har blivit egotrippad när det gäller Helmina. Igår hade Mats knappt sett henne på hela dagen när vi kom hem efter 21:00. Hon hade då somnat i sin bilbarnstol. Då tittade jag på henne och tänkte -hoppas inte Mats hinner bära upp henne till sängen, så jag får göra det och mysa lite på vägen. Hur ego är inte det? Jag har haft henne hela dagen och han knappt sett henne, ändå vill jag ha mer av henne.

Men idag fick han gosa lite extra med henne. Jag passade på att baka bullar. Vill fylla upp frysen. Älskar att baka och bjuda andra på det jag gjort. Det blev kanel- och vaniljbullar. Hade velat göra tre saker till men fanns ingen tid. Så det får vi ta en annan dag. Funderar på att ha en liten kakfest. När vi hade så trevligt igår hos Jessica så tänkte jag att jag skulle vilja ses lite tidigare och umgås mer. Lite tjejer som bara fikar, myser och snackar skit.

Men idag i alla fall när Mats och Helmina låg på golvet och lekte så skrattade hon högt och mycket åt sin pappa som busade med henne. Jag blev alldeles varm i hjärtat av att höra dem. Min egna lilla familj. Jag är lyckligast i världen som har dem.

Läste min vän Bines blogg för en stund sen och inlägget -Du är en käpp. Ni måste nästan läsa det. Det stämmer så fruktansvärt bra. Mycket bra inlägg.

Inga kommentarer: