onsdag 4 maj 2011

Vilken dag

Helmina är så fascinerad av regnet. Hon bara sitter där och dinglar med benen hur nöjd som helst och ibland smakar hon lite på Mini-Lola.


Idag var jag även en sväng till Stallarholmen och hämtade en otroligt fin gammal gunghäst som en vänlig själ ville skänka bort. Tur att jag fick syn på annonsen så snabbt. Den ska få stå i Helminas rum och se fin ut tills hon kan gunga på den.

Vilken dag det har varit. Stress hit och stress dit. Trevligt var det i alla fall på öppna förskolan. Synd att tiden går så snabbt bara. Hinner inte prata med alla mammorna. Ska nog fixa en träff här hemma snart så vi hinner umgås lite. Jessica följde med en stund idag. Det var trevligt. Strax innan vi skulle åka kom även Bine. Hon hade precis varit och tränat. Men oj så inspirerad man blir av denna människa. Behöver du litet pepp så kolla in hennes blogg här. Hon är som en ny människa, så fruktansvärt duktig.

Kom hem från Spädbarnsfondens träff för en stund sedan. Det var skönt att vara där och det var även skönt att komma hem till min fina tjej. Hon var på strålande humör och jag kunde inte sluta pussa på henne. Var bara borta i ett par timmar men det kändes som en evighet. Var ju tvungen att ta igen alla pussar vi missat under denna tid.

Jag satt i bilen på vägen hem och funderade på när Helmina ska få sova borta för första gången. Oj, det finns verkligen inte i min värld ännu. Jag skulle ju dö av längtan. Men om det någon gång skulle hände så får det nog bli hos min mamma första gången. Det är den person jag verkligen litar mest på förutom Mats.

Inga kommentarer: