måndag 2 maj 2011

Tom måndag

Idag är jag en tråkig mamma. Känner mig tom och orkeslös. Försöker att vara glad och positiv när Helmina är vaken. Hoppas att Mats kan komma hem skapligt idag och vara en roligare pappa. Tårarna ligger på kanten och väntar hela tiden. Måste ställa om mitt liv nu. Har alltid planerat efter hur jag kan lämna Rasmus och så. Nu står vi här och måste ändra om allt. Det är en stor omställning. Även om det inte låter så. Men det är tomt efter honom. Samtidigt som det är skönt att inte behöva tänka på hur länge vi kan vara borta på olika äventyr innan han måste hämtas. Måste bara vänja mig.

Saknar även Alfons något oerhört. Undrar över hur han hade sett ut idag. Hur mycket hade han kunnat prata nu? Allt det som vi inte fick uppleva med honom tänker jag på. Hade Helmina varit lik honom?

1 kommentar:

Unknown sa...

Er dotter är helt bedårande och jag tror att Alfons hade varit precis lika bedårande och lik Helmina fast en pojkversion.

Din blogg rör verkligen ens själ och jag hoppas att trots all sorg ni varit med om får licka mycket glädje i erat liv även om Alfons tittar på er uppifrån så finns hans syster hos er som är en del av er och även en del av honom.

Många kramar till er som är flerbarns föräldrar med fast på en lite annorlunda och svårare sätt. Er styrka är beundransvärd!