onsdag 18 maj 2011

Rädd att någon ska ta min tjej

Jag har fortfarande inte lagt mig för att vila. Nu vaknade hon så klart men när jag drog in vagnen så somnade hon om igen. Hon är en riktig tröttmössa. Jag kommer på mig själv med att springa och kolla henne hela tiden. Är så fruktansvärt rädd för att någon ska komma och ta henne. Jag vet det låter stört men jag kan inte släppa tanken.

Hon brukar ligga i vagnen precis vid ytterdörrens öppning. Oftast så är jag i köket eller i vardagsrummet och det kan väl vara c:a tre meter till vagnen. Jag går och kollar henne stup i ett. Jag inbillar mig att jag hör något och måste springa fort och kolla så att jag hinner dit innan någon tar henne. Visst är det konstigt? Men jag kan verkligen inte sluta kolla att hon ligger kvar. Är det någon sjuk mammagrej?

Nu börjar hon vakna i alla fall. Hon ska nog få lite fruktpuré. Tycker synd om henne för sprutorna så jag måste ge henne sådant hon gillar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har följt din blogg ett tag men sen min dator dog och jag enbart kan läsa din blogg på min iphone så kan jag inte se texten pga färgerna på din blogg! Så synd ( både text och bakgrund är brunaktiga). Men jag tittar på dina bilder och hoppas att ni har det bra, du och din fina familj!

Christina sa...

Samma för mig; kan inte heller läsa i min iphone.
Att vara rädd att ngn ska ta henne är en rädsla jag fortfarande har. Har haft det sen barnen föddes. Största farhågan.
Varför skulle det vara konstigt? Det är din rädsla (ja...min med...)och inget konstigt. Finns en del sjuka människor ute i samhället faktiskt.