söndag 18 maj 2014

Typiskt bra helg

Är så trött så att jag nästan somnar vid datorn. Har varit en intensiv men otroligt rolig helg. Igår var vi till ett kalkbrott som var en perfekt lekplats för barnen eftersom de inte kom någonstans. Vi grillade korv och lekte. Helt perfekt dag som slutade med en supertrevlig middag och några glas vin för mycket.  
Gick upp klockan sju imorse och gjorde iordning dagens lunchpicknick sedan for vi till Skottvångs gruva där det var familjedag. Så himla roligt med både sång, ansiktsmålning och såpbubblelek. Helmina ville så klart inte ha en fjäril på kinden eller se ut som en katt. Hon valde så klart ett grönt monster. Tack och lov så var det lätt att tvätta bort.
Har även klämt in en powerwalk varje dag. Så igår unnade jag mig lite tryffelbrie och vin. Men denna vecka blir det hårdkörning igen. Så kul när man ser resultat, då blir man verkligen peppad. Oj, så detta inlägg lät glatt och överdrivet. Men vi har verkligen bara varit med trevliga vänner och njutit av livet. Dock har allt hemma förfallit, men det får vi ta en annan gång. Nu måste jag till sängen om jag inte ska somna på vägen.

Inga kommentarer: