tisdag 4 december 2012

Gråa hår

Oj, vad jag förtjänade en lunch i min ensamhet idag efter en galen morgon. Hade jag inga grå strån innan så fick jag det imorse. Det tog hundra år att klä på Helmina innan vi skulle till dagis. Blev helt galen på vantarna, provade nog tre par vantar. Är de gjorda för att vara omöjliga att få på?

Så idag köpte jag ett par med dragkedja och ett nytt ullunderställ. Det är så viktigt att hon har bra och bekväma kläder på sig. Jag tyckte så synd om henne imorse. Det blev många tårar innan vi kom iväg alldeles för sent. Imorgon tar vi nya tag med lättare och bekvämare kläder.
Lunchen var så god. Provade Akiko i Strängnäs för första gången. Kan verkligen rekommenderas.
Blev en sväng till mormor och morfar efter dagis. Helmina fick prova sitt nya underställ och det fick mycket väl godkänt. Väl hemma fick vi besök av Paulina och Stellan som stannade på middag. Nu är klockan alldeles för mycket som vanligt och sängen kallar.

1 kommentar:

Mahatma sa...

Rekommenderar Didriksons vantar med dragkedjan hela vägen så blir det plättlätt att pilla in de små knubbiga händerna:) kram