lördag 8 oktober 2011

Cupcakebak

Idag så har jag bakat och bakat. Imorgon så vankas Me and I party och det ska bjudas på cupcakes i överflöd. Hade hoppats på att Leilas nya bok som jag beställt skulle ha hunnit komma. men det gick bra ändå. Har ni sett så fina ägg? De kommer i olika färger och storlekar och smakar ljuvligt. Köper ägg ifrån min första kärleks mamma. Ganska kul att vi har hållit kontakten i alla dessa år.

Sedan kom Helminas faster, farfar och hans fru på besök. Var supertrevligt. Synd att vi ses så sällan, måste bli ändring på det. Av dem fick Helmina ett par jättefina vantar.

Det har verkligen varit fullt ös hela dagen. I eftermiddags så hämtade jag mamma, mormor och morfar hit på middag. Mats gjorde lammstek med potatisgratäng, stekt sparris och kantarellsås. Jag blir så stolt över att ha en så duktig man. Maten blev supergod. Jag stod för efterrätten som bestod av Créme brûlée. Tack för det ljuvliga receptet Elin. Alla var mätta och belåtna när jag körde hem dem.

Nu känner jag mig svimfärdig. Har hållit på sedan imorse. Är inte helt frisk heller. I onsdags fick jag feber och nu har det gått över till knivar i halsen. Mats fick vara hemma i torsdags och fredags för att ta hand om Helmina medan jag låg och var ynklig.

Inga kommentarer: