fredag 22 april 2011

Påskhelgen börjar bra


Idag har vi shoppat till Helmina. Jag klagade lite på den leksaksansvarige här hemma att han fick ta och köpa en fin leksak till sin tjej nu. Han tittar bara på Playmobil och pansarvagnar annars. Jag har verkligen skött min uppgift som klädansvarig. Hennes garderob är mer än välfylld. Så nu fick han sköta sin. Så hon fick en jättefin rosa Lamaze drake. Hon var mycket nöjd när hon vaknade och fick syn på sin nya leksak. Lamaze har så fina saker till småttingar. De prasslar och skallrar lite här och var och har fina färger. Var tvungen att även köpa en fin solhatt och ett par rosa solbrillor så klart.


Har sagt det förut och säger det igen. Vilka underbara grannar vi har. Idag fick Helmina låna en Bumbo av dem. Hade tänkt att köpa en men hon har så gosiga lår så hon kommer snart inte kunna komma i en Bumbo. Då kom Cecilia med en fin Bumbo som Helmina fick låna så länge.

Förra veckan frågade jag om de hade något vagnparasoll som låg och skräpade. Självklart hade de ett som låg och väntade på att bli använt. Tror vi har världens bästa grannar.
Vi bjöd över mamma och pappa på middag nu på eftermiddagen. Mats gjorde en supergod middag. Det blev Biff med italiensk potatiskaka, persiljestuvade kantareller och en rödvinsreduktion. Jag älskar när han lagar mat eftersom han oftast vill göra något extra. Jag lagar oftast husmanskost på vardagarna och så får Mats stå för helgmaten. Får även frukosten serverad varje helg. Hur skönt som helst. Kan man ha det bättre?

Inga kommentarer: