tisdag 5 april 2011

En stund för Alfons

Tog mig till spädbarnsfondens träff igår. Det var så skönt att bara få ägna en stund åt Alfons. Jag började nästan gråta på en gång. Hade så mycket som behövde komma ut. Han får inte lika stor plats nu när han fått en syster. Därför är det så skönt att åka dit och bara ägna tankarna åt Alfons.

Men det var även skönt att komma hem till min fina tjej som blev så glad av att se mammas tutte. Lite glad blev jag när Mats sa att hon blivit mycket upprörd när hon märkte att han försökte ge henne ersättning istället för mammas smarriga mjölk. Eftersom jag var magsjuk i helgen så hann jag inte med att pumpa ut så mycket. Ersättningen känns som någon slags konkurrens. Men jag behöver inte vara orolig nu. Hon vill bara ha mammas smarriga mjölk.

Inga kommentarer: