torsdag 14 mars 2013

Handelsboden

Har varit ganska nere idag. Kände att vi var tvungna att åka iväg lite. Helmina var feberfri imorse. Hon hade feberfrossa inatt och nästan fyrtiogradig feber. Hoppas att denna natt blir lugn.

Vi behövde i alla fall komma iväg lite, så vi matade änder. Men gud, de är ju helt galna och det finns miljontals av dem. De till och med följde efter oss när vi gick vidare. Stackarna är väl jättehungriga. Kasta inte era brödkanter. Tycker att ni ska mata änderna med dem istället.
Helmina blev superglad när vi gick in på handelsboden. Hon började genast jobba i Lilla handelsboden och försökte sälja korv till mig. Det finns så mycket fint där och jag skulle kunna skriva en lång lista med allt jag vill ha därifrån. Hittade en fin brandbil som skulle vara så fin som prydnad i Helminas rum. Susan har även köpt in massa Bukowskinallar till väldigt bra priser. En supersöt chihuahua och åsna bland annat.
När vi kom hem blev det fjärils- och ankkorv för lilla damen. Så himla bra att ta kakformar och göra roliga saker av falukorven. Helmina äter i alla fall mycket mer.

Nu är jag supertrött. Igår fick jag kristallsjukan, men tack och lov varade den bara ett par timmar. När jag vaknade imorse var den borta. Mådde jätteilla och rummet snurrade som bara den. Trodde att Mats skulle få vara hemma idag, men som sagt så var det lugnt imorse. Jag hoppas verkligen att vi är på bättringsvägen nu.

Inga kommentarer: