torsdag 9 februari 2012

Vilket bordsskick




Har ni sett Helminas bordsskick? Mats säger att det kommer ifrån min sida. I min familj så anser vi att vardagsrumsbord är som gjorda för att ha fötterna på. Helmina tycker dock att man kan vila fötterna lite här och där.

Som ni ser så blev det inte mycket grötfrukost heller imorse. I denna familj dominerar det kvinnliga könet och det spelar ingen roll hur gammal man är. Så det manliga köner är väldigt lättmanipulerat. Helmina börjar redan att bli en expert. Det är pappas flicka det.

Igår köpte jag en fruktdryck till Helmina. Jag satt som ett barn på julafton när hon skulle dricka den. Jag trodde att hon skulle bli galen och hälla i sig allt på en gång. Men nej, Helmina tyckte att detta var ju något jättekonstigt och det hela slutade istället med att jag drack upp den. Jag däremot ville ha mer. Jag blev sjukt sugen på Multivitamindryck. Så det köpte jag idag. Har inte druckit det på flera år.

Helmina håller sig till sitt vatten. Hon är som mig, älskar vatten och dricker mycket av det. Ibland vill hon ha mjölk, men det är väldigt sällan.

Nu sover hon och jag ska också försöka att sluta ögonen. Igår blev det ingen vila för mig, så jag kände mig som en värdelös mamma för att jag var så trött. Jag orkade inte göra någonting.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: