måndag 13 februari 2012

Tandplågaren

Det är inte min dag idag. Känns som att ingenting fungerar som det ska. Har i alla fall varit hos tandläkaren och blev nästan två tusen fattigare. Tyckte synd om tandsköterskan eller vad de kallas. Tandläkaren klagade på allt. Hon började fråga mig om varför jag äter trombyl som är blodförtunnande, fast hon inte har med det att göra. Då ska jag börja förklara att det är för att jag är gravid och bla bla bla.

Nu är vi i alla fall hemma. Helmina sover och jag ska försöka göra detsamma. Hade hoppats på att Mats skulle ha glömt sin matlåda hemma så att jag kunde fått äta upp det sista av risotton. Men det hade han ju självklart inte. Så nu har jag slängt i mig älgfärsbiff och rödbetssallad, men det var faktiskt gott.

Ska sluta gå på öppna förskolan på måndagar. Det är så mycket folk. Jag blir helt snurrig och Helmina leker bättre när det är lugnare. Kanske ska börja åka till Mikaelsgården istället. Hur är det där på måndagar?

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: