onsdag 28 december 2011

Moralkärring

Ja, nu ska jag vara en riktig moralkärring. Gick precis upp till vår miljöbod. Vi har möjlighet att sortera det mesta där. Så skönt tycker jag. Vi är en liten samfällighet här och betalar för att kunna sortera så mycket. Nu efter jul har ju folk helt sjukt mycket kartonger och papper. Självklart blir det fullt. Men då ställer folk kassar framför allt. Det väller över med papper och kartonger. De har inte ens ork att dela upp papper och kartonger. Jag tog med mig mina kartonger hem och tänkte att jag kan väl kasta det senare när de har tömt. Eller så tar jag med det till ett annat ställe som ligger ett stenkast ifrån där vi bor. Där kan vi kasta allt, och då menar jag verkligen allt.

Ändå är folk så jäkla lata att de bara ställer in sin skit på golvet. Med tanken att det får någon annan ta hand om. Tycker att vi ska försöka hålla  det fräscht i miljöboden då det är vår, för oss som bor här. En till sak när jag ändå håller på. I dagens läge så har vi så bra sorteringsmöjligheter, varför sorterar inte folk? Fast flertalet gör det och det tycker jag är bra. Visst, jag kan också råka kasta något fel. Men jag tycker att det är ren lathet när man inte orkar sortera.

Inga kommentarer: