torsdag 22 december 2011

Äntligen



Äntligen så fick jag ut bilden här. Min mobil vägrar att blogga tydligen. Kanske lilla busfia som ändrat någon inställning när hon toktryckt på skärmen. Måste be brorsan kolla på det. Bilden vi tog igår var den svåraste hittills. Inte så lätt i ett rum fullt med leksaker. Det är så himla kul att ha dessa bilder och se deras utveckling.

Tänk i övermorgon är det julafton. Mats är ledig i mellandagarna. Ska bli superskönt med familjemys. Har inte så mycket inbokat, så det är skönt. Var förresten på inskrivning igår hos min barnmorska. Det gick jättebra. Fick tid för tidigt ultraljud redan nästa vecka. Ska bli så skönt att se att det är ett litet liv där inne. Sedan får vi gå på ultraljud regelbundet. Har även börjat att äta Trombyl igen, det är blodförtunnande. Det ska förhindra blodproppar i moderkakan och ge bättre blodtillförsel till bebisen.

Haha, gick precis för att värma min lunch. Jag gjorde något som liknar moussaka igår. Då har min kära make skrivit lappar på de lådorna och det står -förenklad moussaka och sedan datum. Han är för rolig han. Så här är det i vår familj. Jag är den förvirrade som inte har koll för fem öre. Jag stoppar in mat i frysen utan lappar, sen får man leta efter det man vill ha. I mina byrålådor är det en enda röra. Mats däremot han organiserar kryddhyllan i bokstavsordning, som jag sedan rör till. Han har delat in frysen i olika fack, för till exempel kött, grönsaker, fikabröd osv. Hans skjortor hänger i färgordning och hans kalsonger är vikta tre gånger. Men däremot så vill jag ha snyggt i huset. Hatar damm och beläggningar runt kranar. Sådant ser inte han. Vi kompletterar varandra väldigt bra måste jag säga.

Inga kommentarer: