tisdag 1 februari 2011

Jack och Simone suger på den hoppande hästen.
Idag sov Helmina sig igenom hela besöket på öppna förskolan. Alla skrattade åt min lilla sömntuta. Det kom tre andra ifrån min föräldragrupp också. Det var jättetrevligt. När vi kom hem så vaknade hon så klart och var hur pigg som helst. Hade en del att göra men det fick vänta. En kvart innan Mats kom hem så somnade hon om igen.

Hon har ju varit värdelös på att ta nappen. Eller hon vill ha den när hon är trött men att få den att stanna kvar i munnen är en annan femma. Igår så satt jag med pannan i spjälsängen och halvsov samtidigt som jag höll kvar nappen i munnen på henne. Idag fick jag ett tips om att prova en större napp. Så efter öppna förskolan gick jag direkt och köpte en napp för sex månaders ålder och det funkar mycket bättre.

Inga kommentarer: