onsdag 2 februari 2011

En djungel


Börjar redan nu leta lite efter en lätt och smidig barnvagn eftersom det finns en hel djungel av dem. Finns hur många som helst och hundra delar till dem. Vill ha en som är smidig att slänga in i bilen och den får inte väga för mycket. Jag tror mig ha hittat den, en Babyjogger city mini. Väger bara 7,5 kilo och fälls ihop lätt som en plätt.

Jag vill ha tre hjul för jag tycker att det känns smidigare när man kör. Men hittade även denna med fyra hjul och det slog mig att jag faktiskt inte vet för- och nackdelarna med någon av dem. Har någon erfarenhet av det så får ni gärna dela med er. Har någon även ett bättre förslag på barnvagn så får ni gärna dela med er av det med.

3 kommentarer:

Anna sa...

Efter att ha släpat runt på en Kronanvagn i åtta månader så började vi i somras leta efter en smidigare vagn. Jag var också först inne på BabyJogger, men fick höra på flera håll att de kändes väldigt plastiga. Efter några vändor till diverse barnvagnsbutiker så valde vi en Mountain Buggy Swift — och blev supernöjda! Den är lättkörd, smidig att fälla ihop och den väger typ ingenting. Rekommenderas varmt!!

Anna sa...

Hej! Håller med ovanstående...tänk på att den du har hittat har tyg där barnets fötter är och kommer bli jättesmutsigt! Tack för en otroligt bra blogg!
//Anna

Jessica sa...

Ja du kusin vitamin vad ska jag säga. Du har väl kört min Mini city och som du kanske minns är den ju super smidig.....sommartid. Och ännu smidigare i varuhus med jämna golv. Men helt hopplös vintertid, den går helt enkelt inte att köra den. Jag har ju en gammal Emmaljung sulku som vintervagn, det är en äldremodell som inte väger mer än 7 kg den heller. men säg till om du vill låna vår och testköra. Och de blir inte skitigare än någon annan vagn vid fotdelen. Den lera som torkar där ramlar av när du vänder på vagnen eftersom det är nylon. Ha en bra dag!