måndag 21 februari 2011

Arg

Jag blir så himla arg. En vän berättade i helgen att en vän till henne blivit misshandlad i tunnelbanan natten till lördag. Ett tjejgäng hade puttat in henne i väggen och hon frågade då varför de gjorde så. Då blev hon nerslagen. Hon fick ligga på sjukhus ett dygn.

Vad är det för jävla människor? De måste ju vara helt störda som vill skada människor på det viset. Är det något slags helgnöje att gå ut och slå ner andra tjejer? Jag blir så sjukt arg. Var är föräldrarna? Men troligast är det väl unga tjejer som inte har något jobb och det gått snett för. Därför ska de straffa andra genom att slå ner dem. Usch, det är så äckligt. Skulle kunna vräka ur mig så mycket skit för jag blir så himla arg.

Sen alla fega människor runt omkring som inte vågar göra något. De flyttar på sig så att de kan slå vidare. Jag såg Svensk maffia i torsdags och där visade de några killar som började slå på en helt oskyldig kille. Han började springa i panik och folk flyttar på sig så att de som slog ska kunna springa ikapp honom. Jag kan förstå om folk blir rädda att de också ska bli slagna. Men tänk om alla som står där gjorde något. De skulle vara så många fler än de som slår. Försöka stoppa det istället för att flytta på sig. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta eftersom det gör mig så upprörd.

"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Inga kommentarer: