fredag 18 februari 2011

Glada Hudik-teatern

Måste tipsa om Glada Hudik-gänget. Har ni aldrig hört talas om dem så har ni verkligen missat något. Vi blev bjudna av jobbet för några år sedan på deras uppsättning av Elvis. Den spelade de på Cirkus i Stockholm. Det är den bästa föreställningen jag sett. De säljer biljetter för fullt till Elvis som kommer att spelas i Globen i höst. Jag ska nog dra med mig Mats och se den igen.

Nu kommer de även med en film om hur Glada Hudik-teatern skapades. Pär Johansson heter han som trodde på alla dessa utvecklingsstörda människor. Han var med hos Skavlan för ett par fredagar sen. Vilken människa, blev så imponerad av honom.

Här kommer trailern på deras film "Hur många lingon finns det i världen?" Jag bara måste se den.

3 kommentarer:

Bine sa...

Ååh, den filmen vill jag verkligen se!!!

Anonym sa...

http://www.facebook.com/pages/Hur-m%C3%A5nga-lingon-finns-det-i-v%C3%A4rlden/146616982031163

Anonym sa...

Den vill jag också se!!! Verkar helt underbar!