fredag 26 november 2010

Magsjuk

Blev en tur till förlossningen denna snöiga morgon. Åkte på magsjuka igår, fick inte ens behålla vattnet jag drack. Det ledde till att jag haft massa förvärkar hela natten. Har knappt sovit eftersom det gjorde så ont. Imorse gav jag upp och vi for in. Självklart hade det lugnat ner sig till vi kom in. Men jag fick ändå ligga med ctg. Allt såg tipp topp ut, hade lite sammandragningar. Barnmorskan sa att det inte spelade någon roll om det skulle sättas igång nu. Lillstrumpan väger ändå så pass mycket. Jag hoppas att hon vill komma ut snart. Efter att barnmorskan sa så känns allt så nära igen.

Nu ska jag försöka få i mig lite nyponsoppa. Bädda ner mig i soffan och hyra en film.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Shit, va tråkigt. Måste vara en pers när man är höggravid. Tänkte faktiskt varana dig för att åka till Casper i söndags, eftersom någon av dem kunde bära på magsjukebakterien. Linus, Daniel, Emilia och Andre blev magsjuka samma kväll de kom hem från Usa :(. Krya på dig!

Christina sa...

Men huvaligen! Vilken mardröm! Du gjorde rätt i som åkte in. Håll dig hemma nu så du inte åker på en massa baciller!
Kram på dig!