lördag 6 november 2010

Förvirrad

Jag älskar när Mats skämmer bort mig med god mat. Idag så hade han gjort en fantastiskt god kräftsoppa och till det blev det vitlöksbröd. Jag är verkligen lyckligt lottad som har en man som är duktig i köket. Vi ska bli bättre på att ha myslördagar med levande ljus och god mat. Jag lagar nästan all mat i veckorna eftersom han kommer hem så sent. Så det finns inget bättre än när han anstränger sig lite extra och bjuder på något gott till helgen.

Idag har vi även varit och tänt hos Alfons i minneslunden. Mamma och pappa hade också varit där och lämnat ett jättefint mosshjärta med en liten ängel på. Känner mig så förvirrad just nu, glädjen över Lillstrumpan i magen och sedan sorgen och saknaden efter Alfons. Saknaden kommer smygande mer och mer. Vill ha honom hos mig, hålla honom i famnen. Ser mer och mer bilder som spelas upp i huvudet från förlossningen. Jag är så glad att mamma och pappa var med den dagen. De förstår oss lite mer, de fick träffa honom och känna på honom. De fick se vilken fin liten kille som togs ifrån oss. Deras barnbarn som de aldrig kommer att kunna se växa upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag brukar läsa din blogg. har du ingen mysig bild på barnrummet som lillstumpan ska få? önskar dej all lycka till