onsdag 13 augusti 2014

Planering

Jag ska prova att skriva matsedel för varje vecka och sedan storhandla på måndagar när jag åker från skolan. Tre rätter har vi hunnit med denna vecka. Det blev lax på spenatbädd med parmesan, köttpiroger med vitkålssallad och skinkpanna med ris. Skinkpanna var en hit här hemma eftersom barnen åt bra av den.
 
Känns även bra de tre första dagarna i skolan, lite pirrigt. Känns fantastiskt också att komma hem som en gladare mamma med mer energi. Jag älskar mina barn, missförstå mig inte, men jag kände att tre veckor med dem själv blev väldigt intensivt och jag tappade mig själv totalt. Därför känns det så bra att få åka iväg och ladda batterierna under dagarna och komma hem med mer tålamod. Alla blir nöjda och glada.
 
Nu ska jag sova. Imorgon väntar en ny dag i skolan.

Inga kommentarer: