tisdag 26 augusti 2014

Klia rygg och sagor

Helmina har kommit på hur underbart skönt det är att bli kliad på ryggen. Nu vill hon bli kliad på ryggen varje kväll. Jag förstår inte de som lägger ut att det är så mysigt att ligga och klia på sitt barn. Det blir ju skitjobbigt i armen och man blir som en liten mammaslav. Hon räknar gärna också hur många gånger jag ska klia på ryggen, men när jag kliat så många gånger så vill hon bara ha mer.
 
Sedan ska jag berätta en saga. Det brukar låta ungefär så här - Mamma kan du berätta en saga om Helmina som bor i det glittriga slottet och jag har en glittrig t-shirt (favorittröjan just nu) och en glittrig krona. Casper, Filip och Emmis ska sova över och vi ska spela fotboll, bada i den jättestora poolen, äta köttbullar och ha kuddkrig. Jag har en lapp på min dörr och bara Casper, Filip och Emmis får komma in i mitt rum. Sen sover vi hela natten alla i min jättestora säng. Berätta den nu.
 
Perfekt saga för mig att berätta eftersom jag har urdålig fantasi. Hon brukar avbryta också och lägga in lite andra saker som hon kommer på under tiden som jag upprepar hennes saga.
 
Nu sover båda tjejerna gott och det ska jag också göra. Hade tänkt att plugga hela morgondagen, men får skjuta lite på det då jag ska träffa en fin vän som jag inte har träffat på sex år. Sedan är det kick-off på dagis.

Inga kommentarer: