tisdag 8 april 2014

Pigg

Klockan är 04:30 och jag kan inte sova. Har gått runt och lagt täcke på tjejerna. Regnet öser ner ute och det blir kallt och rått inne. Våra barn sparkar alltid av sig  täcket, så därför får man dra upp det.
 
Jag kommer att vara så trött när Fredrika vaknar vid 06:00. Helmina brukar sova lite längre. Jag är själv en morgonmänniska och tycker inte att 06:00 är supertidigt. Jag börjar jobba vid 06:30 annars. Tycker att det är skönt att börja tidigt för då slutar jag tidigt istället.
 
Längtar så mycket till sommaren. Känns som att det kan bli en bra sommar. Har saker att se fram emot i höst också. Men först vill jag ha sommar. Barnen kan bada och åka lilla tåget. Vi har inte så mycket planer för i sommar. Tycker att barnen fortfarande är små, så det behövs inte så mycket för att göra dem glada och nöjda.
 
Jag hoppas att vår inglasning på baksidan kan bli klar i sommar. Så mysigt att kunna sitta där ute när regnet smattrar på taket. Nu ska jag se ifall jag kan sova en stund innan lillskruttan vaknar.

Inga kommentarer: