onsdag 19 mars 2014

Tystnad

Åt nog en av de godaste rätterna från Linas matkasse igår. Skomakarlåda med baconströssel, balsamicosky och potatismos. Vill du också prova en kasse så använd koden K1716810 så får du en gratis fruktkasse med din första leverans.

Till efterrätt gjorde jag amerikanska pannkakor med lönnsirap för första gången. Galet gott och barnen älskade det.
 
Igår när jag hämtade Helmina på dagis så stod jag länge och pratade med fröken innan hon såg mig. För det första är det knäpptyst när man öppnar dörren, bara det tycker jag är otroligt. Helmina satt på en matta och jobbade med sitt i lugn och ro. Två barn bakom satt och jobbade med något helt annat. De lämnar verkligen utrymme åt varandra och jag blir lika förvånad varje gång.
 
Nu har jag en jobbdag kvar sedan ska jag och tjejerna vara lediga hela nästa vecka. Kommer att bli så mysigt. På måndag åker vi bort ett par nätter och lämnar Mats ensam hemma. Han tycker nog att det ska bli ganska skönt.

Inga kommentarer: