fredag 3 augusti 2012

Slemproppen

Fick sovmorgon till 10:00 idag, så skönt. Var så fruktansvärt trött igår. Det tar på krafterna att åka till sjukhuset. Det är alltid jobbigare än vad jag tror att det ska vara. Helmina var också trött, hon sov ända till 08:00. Annars brukar hon vakna mellan 06:00 och 07:00.

Igår gick slemproppen i alla fall, känns skönt att det händer något. Men annars händer det inte så mycket. Så idag ska vi åka lilla tåget till Taxinge och tillbaka. Kan väl hoppas på att allt skumpande sätter igång värkarna.

Nu i slutet av graviditeten har jag haft mellan 600-700 per dag som är nyfikna på min blogg. Jag känner inte ens så många, men roligt är det. Kan tänka mig att de flesta är nyfikna på lillasyster. Men om ni läsare är nyfikna så kan jag säga att det inte är någonting mot vad vi är.

Idag har jag gått åtta dagar över tiden och nu får hon gärna titta ut. Hade vi inte haft Helmina så hade det nog varit jättejobbigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad bra, då är du i alla fall lite närmare lillasyster nu då. Vilket hemskt ord egentligen - slempropp :-D Både du och Mats är så värda en riktigt smidig och bra förlossning. Tänker på er mycket och håller tummarna för att det snart snart ska vara dags att åka till förlossningen och klämma ut henne. Kramar, Lina R

Änglamamma sa...

Tack Lina! Ja, det vore drömmen att få ut ett skrikande barn och Mats får klippa navelsträngen. Kommer det igång innan min nästa tid på förlossningen så åker jag nog hellre till Södertälje. Kram

Anonym sa...

Hej Anna
Jag har bara positivt att säga om förlossningen och BB på Södertälje sjukhus. Underbara barnmorskor.
Snart så har ni lillasyster här. Följer bloggen dagligen nu :)
Massor med kramar från Annelie