måndag 6 augusti 2012

Alfons namnsdag

Usch, vilken saknad efter pappa som sköljde över mig. Vill så gärna att han ska se vilka underbara tjejer jag har. Fast han får ju vara med Alfons. Alfons har namnsdag idag. De firar säkert med tårta i himlen.

Tänk att jag har tre barn. Det är helt sjukt. Jag har fött tre barn och ingen av förlossningarna har varit den andra lik. Fredrikas förlossning har klart varit den bästa. När hon kom ut skrikande var det en fruktansvärd lättnad. Drömmen för mig var att få ut et skrikande barn. Både Alfons och Helmina var livlösa när de kom ut. Fast Helmina kom ju igång fort. Men jag kommer ihåg rädslan när de bara sprang ut med henne.

Jag började även gråta nu när jag skulle föda Fredrika. För när de tog hål på hinnorna så hade hon bajsat i fostervattnet. Jag blev livrädd, men en helt fantastisk barnmorska lugnade mig. Efter att hon fötts så kontrollerade de Fredrika stup i ett. Men hon visade inga tecken på att hon svalt något.

Nu har hon precis ammat och somnat om, så det är lika bra att jag också försöker sova. Man vet ju aldrig hur länge man får sova innan skruttan vill ha mat igen. Helmina sover lite oroligt också. Det är ju en enorm omställning för henne att bli storasyster. Hon var så trött att hon somnade innan sju idag.

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kramar till dig. Jag vet precis. Jag kommer alltid att sörja att pappa inte får se mina pojkar. Jag vet att han skulle ha älskat dem. Det var så extra starkt då de var nyfödda och man så gärna hade velat att han hade fått vara med och se och uppleva dem. Men jag tänker att han och Emmy är tillsammans och det är en tröst.

Vad härligt att Fredrika kom ut skrikandes! Det var ni såå värda.
Kram igen, Lina

Änglamamma sa...

Tack Lina! Dina kommentarer värmer alltid. Kram