lördag 28 november 2015

När är det rätt?

Jag önskar att de som tyckte att vi skaffade barn för tätt skulle se våra fantastiska tjejer nu. De har så roligt tillsammans och kan leka i timmar. Självklart så råkar de i luven på varandra också precis så som syskon gör. Men när jag hör dem leka och skratta på övervåningen så blir jag alldeles varm inombords.

Alla har så mycket åsikter om när det är rätt att skaffa syskon. Finns väl inga större åsiktsmaskiner än föräldrar och åsikter ska man ha, men inte om när det är rätt och fel för andra att skaffa barn.

Jag hoppas även att alla vet att barn inte är något man bara skaffar. Många får kämpa i år för att få barn och vissa kan inte få barn alls. Många måste gå igenom långa processer för att bli gravida och vissa har jättelätt för att bli gravida.

Oj, vad mycket jag hade att skriva idag. Nu ska jag fortsätta att njuta av mitt kaffe och lyssna på tjejerna som leker och har roligt.


Inga kommentarer: