fredag 7 juni 2013

Överraskning

Igår överraskade vi morfar med att åka till Barva för där spelade hans favorit band Claes Lövgrens. Det blev verkligen en överraskning och de blev så glada när de fick träffa Claes som de känner sedan tidigare. Tänk att det behövs så lite för att göra två människor så glada. 

Jag blev imponerad av alla människor som kom. Detta med dans tar alla seriöst. Kvinnorna hade med sig påsar med dansskor som de satte på sig och sedan satt de sig snällt och väntade på att bli uppbjudna. Folk hade med sig handukar som de kunde torka svett med och vattenflaskor. 

Så fort dansen började så blev jag väldigt fascinerad över hur alla dessa människor som vallfärdat dit kunde dansa som i en ström och inte dansa in i varandra. Folk var nyktra och glada, enbart där för att ha trevligt och dansa. I pausen gick de ut till sina bilar och tog fram campingborden och stolarna. Sedan satt de där och fika. Wow säger jag bara. Det var inte precis det roligaste jag varit på, men jag blev väldigt imponerad av atmosfären och hur städat det var. Med städat menar jag att det inte var något fylleslag. 

Men jag måste erkänna att jag blev lite sugen på att gå på den där buggkursen vi pratat om förut. Det blev i alla fall en lyckad kväll och huvudsaken var att mormor och morfar hade haft det bra. Är så glad att ha dessa två fina människor i mitt liv.

Inga kommentarer: