fredag 10 maj 2013

Hemma

Nu är vi hemma efter ett par fantastiska dagar i Örebro. Har sagt det förut, men det är verkligen en stad jag skulle kunna bo i. Bra shoppingutbud, fina parker, mycket för barn och väldigt vacker stad i sig. Idag gick vi till Stora Holmen. Där finns en miniatyrstad som är anpassad för barn. Man kan även åka ett tåg runt ön. Kostar bara 20 kronor att åka det. Man kan även åka karusell för 15 kronor och hyra en liten trampbil så att  man kan åka runt i den lilla staden. Risk för att det lätt blir kö till macken bara.

Igår körde jag solo på stan. Jag vet inte när sist jag stod i en provhytt själv eller bara kunde ta det lugnt i butikerna. Blev två par byxor och två tröjor till mig. Blev ett par chinos till Helmina från Polarn och Pyret. Älskar deras chinos och är du medlem så får man 25% rabatt på dem denna vecka också. Blev även en varsin topp till tjejerna därifrån. Vi gjorde stan nu på eftermiddagen också och hittade lite roliga saker.
Kö till macken
Vi gick in i en butik som heter Oil & Vinegar. Vi ville ha allt. Om ni åker till Örebro så borde ni verkligen besöka denna butik. Man får provsmaka nästan allt. Vi hade kunnat gå omkring i timmar därinne. Vill du köpa olja så tappar de upp direkt i flaskan åt dig. De har även öppnats en ny fin saluhall i centrum. Kan också rekommendera ett besök där.
Torget
Lite av det vi shoppade
En ny hatt till Helmina blev det också. Farmor hade en likadan.

Inga kommentarer: