fredag 15 februari 2013

Borta bra men hemma bäst

Rubriken stämmer nästan alltid, men vi hade det riktigt bra på vår minisemester. Hade kunnat stanna på båten en natt till. Helmina älskade att åka på kryssning. Det är perfekt när man vill komma bort lite och billigt.
Gårdagens middag blev oxfilé med råstekt potatis, det var så gott. Barnen fick lax och pommes.
Fredrika, stackarn, blev jättesnorig och febrig. Hon har fortfarande lite feber. Så imorgon ska vi mysa.
Helmina älskade trubadurerna. Hon ville dansa sade hon hela tiden. Det betyder att man står nära och stirrar ut dem.
Godis och ostbågar innan läggning. Det får man om man är på kryssning.
Eftersom Fredrika var så täppt så blev det inte så mycket sömn. Men sov en stund på morgonkvisten och vaknade upp till dessa två underbara kusiner som satt och pratade båtar. Casper stod för det mesta båtpratet. De somnade alldeles för sent och vaknade alldeles för tidigt. Men är man på kryssning så är man.
Älskar frukostbuffé. Barnen åt pannkaka och jag försökte prova lite av varje.
På morgonen hade vi jättebra utsikt när Cinderella lämnade Mariehamn innan det var vår tur att åka hemåt.
Hittade även en väldigt nyttig och god lunch.
Finaste kusinerna. De älskar verkligen varandra.
Vid musikfrågesporten som jag aldrig missar när jag åker på kryssning satte sig Helmina vid de större tjejerna, tror att de var 12 år. Hon såg verkligen upp till dem. 
Helmina tröstade Casper innan vi skulle gå av. Han ville inte gå av och försökte köra med att vi åkt fel båt i förhoppning om att vi skulle åka en annan båt. Det var en mycket besviken kille som klev av färjan. Helmina var på srålande humör för hon skulle ju få åka buss.

Mats har fått sova väldigt gott inatt och längtar nog redan tills nästa gång vi åker. Jag tar mig en fet sovmorgon imorgon. Det blir min alla hjärtans dag present från honom. Sedan ska han få laga någon god middag imorgon också.

Inga kommentarer: