lördag 27 september 2014

Vill sova

Fredrika har haft ett par jobbiga nätter och även så inatt. Nu ligger hon mellan oss och sover gott. Självklart så är jag pigg nu och kan inte somna om. Klockan är fem och jag skulle behöva sova ett tag till då vi ska bort senare idag, vill gärna inte sitta och jäspa när vi är borta.

Igår var vi hos brorsan och Cathrine som bjöd på hemgjord pizza. Var supermysigt och barnen lekte och hade så roligt. Fredrika höll inte ut hela kvällen och Helmina somnade som en klubbad säl i bilen.

Jag hoppas på att jag kan somna om strax. Jag tror förresten äntligen att jag vet vad jag vill utbilda mig till. Inget jag vill dela med mig av än, men känns fantastiskt att äntligen ha någon att sträva efter.

Jag har nästan mått dåligt när folk frågar vad jag vill bli. Bara för att jag pluggar så antar folk att jag pluggar till något. Jag skulle säkert själv ställa frågan när någon säger att de pluggar. Jag tycker att det har varit en väldigt jobbig fråga som jag har försökt att undvika då jag pluggar för att ta igen ämnen jag missade i gymnasiet. Därför känns det helt fantastiskt att äntligen veta vad jag vill göra och plugga till.

Nu ska jag försöka blunda och få en lite sömn innan tjejerna vaknar.

Inga kommentarer: