onsdag 3 september 2014

Leka med maten

Imorse var jag så trött att jag ville kräkas. Blev kaffe och Redbull. Måste nog köpa hem ett par Redbull som alltid står i kylskåpet, när en trött pluggande mamma behöver piggna till. Lyckades ta mig igenom dagen i skolan och bävade lite för hur trötta barnen skulle vara vid hämtning.

De var sist kvar när jag kom för att hämta dem. Visst låter det hemskt? Herre gud, stackars barn. Blir hämtade sist av alla på onsdagar. Nej, så farligt som det låter är det inte. Jag lämnade närmre 8.30 imorse och hämtade 16.45. Men, visst är de trötta efter en lång dag. Det gick i alla fall över förväntan.

Tjejerna fick bestämma sallad. Helmina ville ha gurka, morot och paprika. Fredrika ville ha tomater och majs, men majsen var slut. Kanske lika bra för hon kan äta upp en hel burk själv. Jag ville ha broccoli. Helmina gillar att hjälpa till i köket, så hon fick skala och skära grönsaker.

Blev en väldigt mysigt middag med tjejerna för Mats jobbade sent idag. Så fel man kan ha. Trodde att allt skulle bli pannkaka med en trött mamma och två trötta tjejer.

Nu har jag bäddat ner mig i en nybäddad säng. Ska försöka sova lite och ladda upp inför en lång dag i skolan imorgon.

Inga kommentarer: