lördag 3 maj 2014

Revy och rökspån

I fredags var jag och några vänner på Mariefredsrevyn "Småstadsliv". Den var bra och de hade verkligen lagt ner jobb. Innan revyn så var vi på Slottspaviljongen och åt. Blev faktiskt italienska buffén. Gillar inte buffé riktigt, men det var väldigt gott. Ett par glas vin åkte också ner innan vi gick. Vi avrundade kvällen på värdshuset. Verkligen en toppenkväll med trevligt sällskap.

Igår var vi ambitiösa och röjde på tomten, lekte och städade. Blev även en skattjakt för tjejerna. Helmina älskar skattjakt. Mats fixade middag som mamma även kom och avnjöt. Han har köpt någon ny rökspångrej till grillen. Köttet blev det väldigt god smak på. Mats är faktiskt väldigt duktig på att laga mat om jag får skryta lite. Jag lagar till exempel aldrig maten när vi har gäster. Det är så skönt. 

Idag är det städdag i vårt område. Tycker att det har blivit en ganska trevlig dag, då vi träffar grannar och grillar korv tillsammans efteråt. Dock bidrar jag inte så mycket med städningen eftersom jag roar barnen. 

Inga kommentarer: