tisdag 25 februari 2014

Muta

Jag älskar mina nya tider på jobbet, verkligen älskar. Idag hämtade jag en hög med ungar på dagis,  åkte till Statoil och mutade dem med en varsin raggaballe med svängdörrar, dock utan drakblod. Alla som såg Ronny och Ragge på 90-talet vet vad en raggarballe är. Usch, vad gammal jag känner mig när jag refererar till 90-talet, som om det var hur längesen som helst.
 
Känner mig inte så gammal,  men i mångas ögon är jag gammal. Känns som om jag var tjugo nyss, fast det är tio år sedan. Tio år är ju ändå ganska lång tid och ju äldre man blir desto fortare går tiden känns det som.
 
När man var liten så var sommarlovet en evighet. Nu springer sommaren förbi. Egentligen borde man bo i ett land där det är varmare året om. Känns inte som att det är många dagar på året det är sol här i Sverige. Nu vet jag inte var detta inlägg skenade iväg. Dags att sova istället. God natt!

Inga kommentarer: