torsdag 20 februari 2014

Dagen

Jag är så lycklig just nu. På måndag börjar jag mina nya tider på jobbet. Känns helt fantastiskt. Tider som jag bara kunde drömma om. Jag kan hämta barnen måndag till torsdag på dagis, och inte allt för sent heller, och vara ledig fredag, lördag och söndag.

Var på en mässa igår genom jobbet. En kyrklig sådan. Jag tycker att vi har en jättefin församling här i vår lilla stad. Borde verkligen gå i kyrkan oftare. Jag har lovat Helmina att gå dit på söndag. Hon älskar att gå till kyrkan och bläddra i psalmboken.

Prästen som höll i mässan igår är ny i vår församling. Hon är ung och nytänkande. Hon pratade om saker som gör oss riktigt lyckliga och glada. Kanske det där drömjobbet som man alltid velat ha sa hon. Kom verkligen inte på något just då. Men sedan tänkte jag på att just precis nu är jag väldigt lycklig. Att kunna hämta mina barn skapligt på dagis och även ha slutet av veckan ledigt med dem. Ett jobb jag trivs med. En man jag älskar och en helt underbar liten familj. Det gör mig riktigt lycklig just nu.

Slutade i alla fall klockan nio imorse. Natten gick jättebra, var en toppenkväll också. Men det var så underbart att få komma hem till mina små troll och mysa. Vi har haft en toppendag, ute och inne. Bjuder på lite bilder från dagen.

Inga kommentarer: