torsdag 5 december 2013

Taxinge krog

Mina ögon går i kors just nu. Sängen skriker efter mig. Har knappt sovit fem timmar per natt. Imorgon ska jag ta sovmorgon. Det är ändå min födelsedag. Mats och jag har rullat vildsvinsköttbullar till förbannelse. Har massor att fixa inför morgondagen.

Var även på julbord nu ikväll. På Taxing krog. Absolut det bästa julbordet jag varit på. Mina favoriter blev helt klart den rökta fårfiolen och chokladmoussen. Den godaste chokladmousse jag ätit. Det är ett ganska litet och mysigt ställe. Man kan sitta och prata i normal samtalston. Inte behöva skrika till varandra och ha en massa skrammel runtomkring. De serverar julbordet i omgångar och man hör från köket när de tillagar maten innan den kommer ut. Kan varmt rekommendera denna lilla pärla.

Det är samma ägare till Anna på torget och jag är så glad att de ska börja göra maten till Helminas dagis. Känns riktigt lyxigt. Har sagt dett förr och säger det igen, är så glad att vi valde det dagiset som vi gjort.

Idag fick Helminas kompis Eric följa med hem efter dagis. Han var så glad och laddad att han skulle få följa med oss hem. Pannkakor och lek bjöds det på under eftermiddagen. Tänk att de redan är så stora att de har kompisar med sig hem.

Helmina har inte nämnt nappen alls nu. Två dagar tog det för henne att sluta prata om nappen. Trodde att det skulle bli mycket svårare.

Nej, nu måste jag sova. Blir en lång dag imorgon. Om en kvart fyller jag 30 år. God natt.

Inga kommentarer: